توضیحات کامل تلفن ثابت ابری

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)

قوانین و مقررات تلفن ثابت ابری به شرح ذیل اعلام می گردد

جهت ثبت سفارش و خرید تلفن ثابت ابری اینجا کلیک کنید

تعریف واژگان در تلفن ثابت ابری :

 

  • کاربر : به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می شود که خدمات سرویس تلفن ثابت ابری مورد نیاز خود را از طریق سامانه سفارش می دهد .

  • سامانه : بستر ارایه سرویس تلفن ثابت ابری به کاربران می باشد .

  • ISP : ارائه دهنده خدمات سرویس تلفن ثابت ابری است که به کاربران امکان استفاده از آن را می‌دهد ، درواقع واسط میان کاربر و سامانه می باشد .

  • سرویس تلفن ثابت ابری : سرویسی است که به واسطه آن، تماس تلفنی "از" یا "به" شماره تلفن هایی که از طریق سامانه به کاربر توافق نامه واگذار می شود، برقرار می گردد .

  • سرویس : عبارتست از اختصاص خدمات ابری به منظور برقراری تماس ورودی و خروجی با شماره تلفن های ثابت و سیار داخل کشور مطابق با قوانین و مقررات و امکان استفاده از امکاناتی نظیر فکس ، IVR ، گزارشات و ... .

 

تعهدات کاربر تلفن ثابت ابری :

 

  • کاربر تعهد می نماید از موضوع خدمات ارایه شده در سرویس تلفن ثابت ابری به وی به طور کامل آگاه است .

  • کاربر تعهد می نماید از موضوع دریافت این خدمت بر روی شبکه اینترنت ISP آگاهی دارد .

  • سرویس تلفن ثابت ابری به طور مجزا به فروش می رسد و شرایط دریافت، پرداخت هزینه ها و استفاده از این سرویس، به طور کامل از سایر امکانات سامانه مستقل است.

تبصره: کاربر می داند مبلغی را تحت عنوان پیش پرداخت بابت سرشماره واریز و پس از ارسال مدارک و احراز هویت و تایید نهایی نوع سرشماره از سمت ISP ، عملیات خرید نهایی خواهد شود و غیر از این صورت هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.

  • زمان شروع سرویس پس از فعالسازی و تحویل سرویس به کاربر می باشد.

  • شرایط استفاده از خدمات تلفن ثابت ابری، برای کلیه سرویس ها و بسته های مختلف این خدمات یکسان است.

  • حداقل میزان خرید و پرداخت وجه برای استفاده از خدمات تماس تلفنی منطبق بر شرایط درج شده در تعرفه قیمت های این خدمات در سامانه و یا وب سایت ISP است.

  • مدت زمان مکالمه، میزان اعتبار و دیگر ویژگی های هر یک از سرویس های خدمات تماس تلفنی بسته به نوع سرویس متفاوت است که تمامی آن ها در سامانه و یا وب سایت ISP اعلام شده است.

  • کاربر موظف است برای اطلاع از آخرین تغییرات تعرفه قیمت ها به سامانه و یا وب سایت ISP مراجعه نماید.

  • نرخ مکالمات براساس قیمت های اعلام شده توسط "سامانه"، "ISP" و یا "سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی" و نیز "شرکت ارتباطات زیرساخت" است و "سامانه" می تواند بدون توافق با کاربر نسبت به تغییر تعرفه و نرخ مکالمات اقدام نماید.

  • کاربر موظف است هرگونه درخواست از قبیل تغییر نوع سرویس و غیره را از طریق تیکت پشتیبانی در سامانه اعلام نماید.

  • پرداخت هزینه بهره برداری از سرویس به هر میزان (یک یا چند ماه) و انتخاب هر یک از سرویس های تلفن ثابت ابری (معرفی شده در سامانه) و یا تعرفه قیمت خدمات به منزله تمدید مدت استفاده از سرویس به همان میزان خواهد بود.

  • در صورت عدم دقت کاربر به میزان اعتبار و تاریخ انقضای اشتراک و بروز پیامدهایی از قبیل از دست رفتن مبلغ شارژ شده در سرویس هایی که اعتبار آنها قابل انتقال نیست و یا افزایش صورت حساب، مسئولیت مشکلات بوجود آمده به عهده کاربر خواهد بود.

  • کاربر برای تسریع در رفع مشکلات خود هرگونه سوال فنی را فقط با واحد فنی سامانه با مراجعه به سیستم تیکتینگ سامانه مطرح می نماید؛ در غیر این صورت کلیه خسارات احتمالی متوجه "کاربر" خواهد بود و "سامانه"مسئولیتی در این باره نخواهد داشت.

  • در صورت فعالسازی سرویس تلفن ثابت ابری، فسخ سرویس امکان پذیر نیست.

  • در صورت عدم پرداخت هزینه های استفاده از سرویس از سوی "کاربر" در موعد مقرر، "سامانه" می تواند بدون اطلاع قبلی و یا ارسال اخطار، سرویس را قطع کند.

  • چنانچه "کاربر" به هریک از تعهدات خود عمل نکند، "سامانه" می تواند به صورت یک جانبه اقدام به قطع سرویس و از ارایه خدمات به "کاربر" خودداری کند. در این صورت مبلغ باقیمانده حق اشتراک مسترد نشده و به عنوان خسارت عدم ایفای تعهد منظور و اخذ می شود. بدیهی است درصورتی که خسارات وارده بیش از باقی مانده اشتراک باشد، "کاربر" موظف به جبران آن است. "سامانه" در هر صورت حق پیگیری قانونی و ارسال اخطار بدهی و دریافت مطالبات معوقه را برای خود محفوظ می دارد. جبران کلیه خساراتی که به هر شکلی از ناحیه "کاربر" وارد شده باشد به عهده "کاربر" خواهد بود

  • هرگونه ادعای خسارتی از بابت عدم امکان استفاده از سرویس فقط بر اساس قواعد این توافق نامه قابل بررسی توسط سامانه بوده و "سامانه" تنها در شرایطی که علیرغم عدم امکان استفاده از سرویس و اختلال در استفاده از سرویس از اعتبار "کاربر" کسر شده باشد، نسبت به عودت اعتبار به "کاربر" بر اساس اعلام موضوع و بررسی و تایید آن اقدام خواهد کرد.

  • مسئولیت حفظ و نگهداری اطلاعات کاربری و رمز عبور مربوطه به عهده "کاربر" است و خسارت های ناشی از هرگونه سوء استفاده احتمالی و از بین رفتن اعتبار، به عهده خود "کاربر" خواهد بود

  • کاربر متعهد می شود از ایجاد هرگونه اختلال نرم افزاری و سخت افزاری در سامانه و شبکه ISP خودداری کند. همچنین در صورت استفاده "کاربر" از نرم افزارها یا سخت افزار مکالمه تلفنی که مورد تایید "سامانه و ISP" نباشند، مسئولیت اختلالات مربوط به سرویس به عهده "کاربر" خواهد بود و "سامانه" هیچ گونه مسئولیتی در این باره نخواهد داشت.

  • کاربر متعهد می شود از هرگونه عملیات مخرب مانند (اما نه محدود به) اسکن امنیتی یا نفوذ به سیستم ها، نرم افزارها و سامانه و شبکه ISP خودداری نماید.

  • کیفیت و برقراری ارتباط به شرایط و کیفیت اینترنت زیر ساخت کل کشور ارتباط مستقیم دارد و در صورت بروز مشکل، کاربر شایسته است که بلافاصله مراتب را به "سامانه " از طریق تیکت پشتیبانی اعلام نماید.

  • "سامانه" نمی تواند هیچگونه تعهدی نسبت به ارایه سرویس در صورت بروز مشکلات پیش آمده شامل بروز اشکال و اختلال در شبکه های مخابراتی و انتقال داده ها شرکت مخابرات ایران و سایر شرکت های مخابراتی وابسته، شرکت ارتباطات زیرساخت و ... و یا اختلال در اینترنت جهانی و بروز حوادث طبیعی غیر مترقبه مانند سیل، زلزله، طوفان و ... داشته باشد.

  • در صورت بروز هر گونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری بر روی سیستم "کاربر"، هیچ گونه مسئولیتی بر عهده "سامانه" نخواهد بود

  • در صورتی که "کاربر" بخواهد از خدمات یاد شده به شکلی غیر از آنچه در ابتدای کار و هنگام تحویل سرویس از سوی سامانه به وی واگذار شده است، استفاده کند، "سامانه" محق خواهد بود سرویس وی را جمع آوری کند.

  • کاربر حق واگذاری سرویس ارایه شده و کلیه حقوق و تعهدات مرتبط ناشی از این اشتراک را به غیر ندارد.

تبصره: در مورد شرکت ها و افرادی که خطوط تلفن را برای استفاده افراد دیگر مثل پرسنل شرکت شان و ... تهیه می نمایند تمام مسئولیت به عهده خریدار (کاربر) می باشد و کاربر موظف است در صورت هرگونه استعلام نهادهای نظارتی بلافاصله شخص استفاده کننده را مشخص و معرفی نماید

  • کاربر از فروش مجدد سرویس ارایه شده و ارایه سرویس ثانویه به اشخاص ثالث به هر نحوی باید خودداری کند، مگر با موافقت کتبی "سامانه" و مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی و غیرمجاز به عهده "کاربر" است

  • استفاده از این خدمات برای Voice Termination ممنوع و غیر قانونی است و در صورت بروز تخلف، کاربر مسئول بوده و موضوع از سوی "سامانه و ISP" و نیز از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد و سرویس کاربر قطع و یا سلب امتیاز خواهدشد.

  • کاربر متعهد به رعایت قوانین حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای، حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان و Copyright است.

  • در صورتی که "کاربر" ظرف مدت شش ماه از تاریخ ثبت نام، اقدام به فعالسازی سرویس ننموده یا پس از فعالسازی، به مدت 3 ماه متوالی هیچ تراکنشی (به جز تراکنش های رایگان) نداشته باشد، در صورت مانده اعتبار در حساب کاربر یا اتمام، سامانه مختار است نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز کاربر اقدام کند و مانده اعتبار احتمالی در حساب کاربر نیز صفر می گردد.

  • مسئولیت های ناشی از سوء استفاده سرویس مکالمه تلفنی به طور کامل بر عهده "کاربر" است. در صورت ایجاد مزاحمت از شماره تلفن "کاربر" برای دیگر افراد، موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری و طبق تصمیمات ایشان اقدام خواهد شد .

  • کلیه مکاتبات با "کاربر" شامل صورتحساب دوره و مانند آن ها از طریق سامانه و یا ISP انجام خواهد شد. در صورتی که هر یک از نشانی های ارائه شده صحیح نباشد، کلیه مسئولیت های آن به عهده "کاربر" بوده و اطلاع به هر یک از نشانی های یاد شده به منزله اطلاع به "کاربر" خواهد بود. در صورت بروز هر نوع خسارت مسئولیت جبران آن به عهده "کاربر" است .

  • در صورت تعویض شماره تلفن ابری پس از اطلاع رسانی در سامانه (به دلایل فنی، اتمام قرارداد سامانه، عدم تمایل به ادامه همکاری با ISP، اتمام اشتراک و موارد خارج از حوزه اختیارات سامانه و ISP)، "کاربر" حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می کند .

  • در صورت قطع سرویس توسط ISP و یا وضع محدودیت های قانونی، سامانه هیچ مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت .

  • در صورت اتمام قرارداد سامانه با ISP و یا وضع محدودیت هایی که منجر به تصمیم سامانه در خصوص محدود نمودن یا قطع خدمات شود، سامانه هیچ مسئولیتی در خصوص ادامه ارائه سرویس تلفن ثابت ابری نخواهد داشت .

  • کاربر می بایست تمامی تبعات موضوع قرارداد اعم از قانونی، امنیتی، حقوقی و مالی مربوط به خود را به عهده گرفته و پاسخگوی مراجع ذیربط باشد .

  • کاربر می بایست نظارت کامل بر کاربران و CDR آن ها داشته و پاسخگوی نهادهای ذیصلاح باشد .

  • مسئولیت تأمین کلیه تجهیزات مورد نیاز برای دریافت و بهره برداری از خدمات تلفن ثابت ابری در محل کاربر (از جملهATA ، IAD ،IP-Phone ، مودم و متعلقات آن، کابل کشی های داخلی، ایجاد مرکز تماس و ...) و اتصال تجهیزات کاربر به شبکه ISP بر عهده کاربر خواهد بود و سامانه هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

  • کاربر بدون اطلاع و مجوز اپراتور میزبان (ISP) حق حمل ترافیک سرویس های عمومی و بین المللی از جمله متن شامل کد ثبت نام و ... مثل: گوگل، واتساَپ، تلگرام و ... را ندارد .

  • کاربر حق واگذاری سرویس های Number Masking و DID را بدون اطلاع و مجوز اپراتور میزبان ندارد .

  • کاربر می بایست جهت واگذاری سرویس Announcement کاربران خود را توسط سامانه شاهکار سازمان تنظیم احراز هویت و متون Announcement را حتما توسط کارشناسان خود بررسی و تایید نماید .

  • کاربر موظف است بستر قابل اطمینان و با کیفیت به همراه پهنای باند مناسب جهت بهره برداری از خدمات تلفن ثابت ابری را تهیه نماید و در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص بستر فراهم شده، مسئولیت آن بر عهده کاربر می باشد.

  • کاربر متعهد است جهت برقراری ارتباط ترانک، IP ارتباطی خود را طی نامه رسمی به سامانه یا ISP اعلام نماید.

  • در صورتی که سرویس کاربر به هر نحو سبب اختلال در تجهیزات ISP شود، سامانه می تواند سرویس کاربر را تا زمان حل مشکل قطع نماید .

  • تغییر مکان خطوط بدون مجوز سامانه و ISP ممنوع می باشد. کاربر می بایست مکان و محدوده استفاده از این سرویس را اعلام نماید .

  • کاربر موظف است نسبت به پیاده سازی استانداردهای امنیتی در تجهیزات خود اقدام نماید و هرگونه رخداد امنیتی که موجب بروز خسارت مالی و امنیتی گردد، بر عهده وی می باشد .

  • کاربر متعهد می گردد از این بستر در تبادل قاچاق (وارده یا خارجه) استفاده ننماید .

  • در صورت تخلف کاربر مطابق الزامات ابلاغی و اثبات آن برای سامانه، ISP یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کلیه خطوط کاربر در اپراتور مربوطه به مدت شش ماه قطع و از دریافت سرویس جدید در این مدت جلوگیری خواهد شد .

  • سامانه می تواند هر یک از مفاد توافق نامه حاضر را در صورت تغییر قوانین و مقررات کشور و تصمیمات مراجع ذیصلاح، ضمن اطلاع رسانی به کاربر بدون نیاز به هماهنگی و یا جلب موافقت "کاربر" تغییر دهد، و "کاربر" حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می کند .

  • در صورت عدم رعایت تمام یا بخشی از این شرایط از سوی "کاربر"، "سامانه و یا ISP" می تواند بدون اعلام قبلی و بدون رجوع به مراجع قضایی یا اداری، اقدام به قطع خدمات کند .

  • در صورت هرگونه تغییر در قوانین و مقررات، افزایش مالیات، عوارض، تغییر تعرفه "سامانه یا ISP"، افزایش قیمت ها و غیره،"کاربر" می بایست شرایط و قیمت های جدید را تقبل و پرداخت نماید؛ بدیهی است در صورت عدم پذیرش شرایط جدید از طرف "کاربر"، "سامانه یا ISP" می تواند به صورت یک جانبه اقدام به عدم ارایه سرویس نماید .

  • کاربر متعهد به پرداخت هزینه پشتیبانی ماهانه به صورت دوره ای مطابق با نرخ های مندرج در سامانه برای خدمات تلفن ثابت ابری می باشد و در صورت عدم پرداخت، سامانه مجاز به قطع خدمات می باشد .

  • در صورتی که اعتبار بسته خریداری شده مکالمه به اتمام برسد و کاربر قبل از اتمام آن اقدام به خرید بسته جدید و یا افزایش موجودی و اعتبار خود ننماید، خدمات مذکور بلافاصله و بدون اطلاع قبلی متوقف خواهد شد و امکان استفاده از این سرویس و برقراری تماس های ورودی و خروجی به/از این سرشماره تا شارژ مجدد، ممکن نخواهد بود . بدیهی است که وظیفه بررسی و نظارت مداوم بر باقیمانده اعتبار، بر عهده کاربر می باشد و در صورت قطعی سرویس مذکور به این علت، سامانه هیچگونه مسئولیتی ندارد .

  • کلیه قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغیه هایی که در سامانه اعلام می شوند به عنوان پیوست این توافق نامه محسوب و بخش لاینفکی از آن تلقی می شود ، به دقت مطالعه و به آن عمل نموده و تعهدات و شرایط آن را پذیرفته و خواهد پذیرفت .

آخرین ویرایش در سه شنبه, 11 بهمن 1401 17:37